viernes, 15 de enero de 2010

Cap de Setmana a la Neu, primers de Gener

Bon Any 2010!!

Hem començat el 2010 amb 3 rutes, totes per la Zona del Catllaràs i els seus voltants. Podriem dir que sempre rondant Sant Jaume de Frontanyà.
La primera fou el dilluns 3 de Gener, ajuntant-nos tres companys del 4runnerforo.com, que tots teniem vacances!!! En David i la Marta, En Xevi de Girona, i la Gemma i Jo. La idea de la ruta era començar a Sant Jaume de Frontanya i trobar un geocaching, del qual no teniem les coordenades, només alguna pista. El Geocaching no el vam trobar, però vam gaudir d'un molt bon dia, un dinar de Picnic en un lloc solitari i tranquil, i força caminets entretinguts, amb força fang i aigua. Al final vam acabar prop de Gombrén, en Xevi va marxar cap a Girona i la resta cap a Borredà i cap a Casa.

Una foto d'aquell dia:

Saltem al dia 9. Teniem prevista una ruta de dos dies, però en Xevi va averiar el seu cotxe, i en Jaume ha caigut malalt...Aixi que amb en Juanete i només el seu cotxe, vam decidir fer una ruta d'un dia per tantejar si hi havia neu per la Zona. Aquest primer d'any ha nevat força a cotes baixes, sobretot Bages, Berguedà...fins i tot a Tarragona!

Fa mooolts de temps que en Juanete em parla del Catllaràs, entrant per La Pobla de Lillet, que es força maco, força tranquil, i que com és que no hi he anat mai!!

Aixi que decidit, la zona de Sant Jaume ens va agradar molt el Dilluns abans, i el Catllaràs es al costat mateix. Dit i fet: Desde Guardiola de Berguedà, abans d'arribar a La Pobla de Lillet ja està tot enfarinat. Com que ja veniem esmorçats, tot era a punt per començar! sense ni parar, comencem la ruta per una pista força arreglada. És cara nord, i està tan arreglada que s'hi ha fet gel de lo llisa que està! Cap problema, Cadenes i cap amunt! sempre sense presses i tranquilament.

La idea era pujar per la pista del Refugi Xalet del Catllaràs: http://www.gaudiallgaudi.com/CA020%20Xalet%20del%20Catllaras.htm
i intentar creuar a la vessant Sud, per anar cap a Sant Romà de la Clusa.

Però poc després del Xalet, en un revolt molt a la Obaga, hi havia ja uns 50 cm de neu, i vam tindre que donar la volta, el Cotxe del Juanete va de meravella però és massa neu per anar obrint traça! que per cert, duiem mes d'un km fent-ho!

Ja tornant, per agafar una altra pista a mes baixa altura:

Vam passar per la collada i el Santuari de Falgars, preciós indret, que amb la Neu encara tenia més Encant. A mi la Neu m'intensifica la sensació de Silenci!

Vam tindre visita, un gatet mort de Gana que va gaudir d'uns Canelons de'n Juanete. Li va Salvar la vida? poder si!

Després d'ell, passats uns km en una area de picnic vam dinar Nosaltres.

Al final vam recular fins la Pobla i vam agafar la pista Asfaltada fins a Sant Jaume de Frontanyà, per, de passada, fer un "Geomecachis" (batejat així pel Juanete)

El lloc, és la Font del Bisbe, i val a dir que es preciós!

Després, continuant per un caminet estret, encara vam passar força aventures, però ja no en tinc fotos: Arribada a Sant Jaume de Frontanyà, intentar buscar el camí correcte, ens vam equivocar un cop, un altre cop una esllevissada ens barrava el pas...i finalment vam tirar per un camí dels que pinten malament, i que no sortia al mapa d'Alpina que duia en Joan! però mica en mica, per uns paratges inhóspits i deixats de la mà de deu (Barranc de la Rota, fins a Camp-Rubí) vam arribar a una pista, que al cap de poc enllaçava amb una altra pista asfaltada. Uns km més i altre cop de pujada i ...més neu!!! en pocs minuts, erem a Sant Romà de la Clusa, aqui ja no hi havia més petjada que anés amunt, tots els camins embussats de neu, aixi que vam buscar el Geomecachis (aquest cop si) que hi ha per allí, però no el vam trobar!!!

Vam gaudir d'una extraordinaria posta de sol i...amb el cor ple de joia pel fantàstic dia viscut, vam anar baixant cap a Caseta, cadascú als seus "menesters".

Per part meva, l'endemà m'esperava una mica més de canya!!

Continua a la seguent entrada.