miércoles, 23 de abril de 2008

Crónica de la Ruta de Les dues Collades.

Finalment es va fer la ruta de les dues collades, el dissabte 19 d'Abril, tot i que 5Runners vam anar arribant a camprodon la nit abans, entre les 22:30 i les 24:00.

Jo em vaig trobar a Vic amb KPDE A 2/4 de deu, i quan ja erem demanant la pizza a la Pizzeria Domino de Camprodon va apareixer en Juanete, i un xic mes tard l'Angelillo i la Sonia, habituals companys d'aventura i que un cop més es van deixar enredar, la resta era el primer cop que s'atrevien!! Tambe van arribar en Troyota i familia, que dormien en un pis d'uns parents.
Despres de menjar una mica, vam anar a un pub i fer una mica de gresca, i desprès a buscar on dormir, despres d'un parell d'intents frustrats, vam decidir anar a La Roca mateix i vam plantarnos 50 m més amunt del punt de Trobada.
08:30 am toc de queda, en una hora començava a arrivar mes gent. Finalment erem 8 Runner, tots amb "copi" menys Toyobruc i Juanete.

La llista:
V-Stromuntana team: Juanju i Esther
Toyojai team: Jaume, Carme i Adrià
Toyobruc (Genís)

Finalment no van poder vindre en Xevi de Girona, en Cesc de Rubí i en David de Torelló.

MAPA DE LA RUTA:

La ruta va començar de la Roca a Abella i desprès per la collada verda, on tot va anar molt be, vam marxar en dos grups separats per un quart d'hora i l'ambient era molt divertit i cordial, xerrant i fent bromes per l'emisora i el walkie. en un rierol vam parar a "repostar" els limpies i a la collada verda ens vam reunificar per gaudir de les vistes.
De baixada, altre cop separats, cap incidencia, fins Pardines, uns cafetons i au, trencall a Ribesaltes i cap amunt a la collada de Meianell, on a partir dels 1800m vam trobar el blanc element, de manera sobtada i molt mes abundant que la setmana abans, en la Pre-Ruta. Enlloc d'haver neu a les vores nomès, n'hi havia en tota la calçada i pols, i totalment sense roderes desde la collada. Vam arribar al primer tram problematic i es va poder passar molt be, a la primera anar tirant, la neu era molt mes tova. Pero en la llengua de neu grossa, igual que la setmana passada, vam haver de fer anar la pala, i van sorgir els problemes:
Hi havia la neu nova, pols, i la neu de la setmana passada, glaçada. Vam fer el mateix procediment, palades i fer rodera, pero sota era glaç i al passar en David per obrir cami, el cotxe li va relliscar. Cada cop que pretenia moure's uns cm el cotxe s'acostava mes al barranc, fins ser a un pam. Finalment li vam netejar tot el darrere de neu i glaç i el vam fer anar enrere, eslingat amb en Genís.
Vam decidir tornar enrere i anar a dinar al costat del refugi al bosc de Ribes, on vam tindre una mica de sol i vam dinar tots molt be.
Ja improvitzant, per poder tornar a Camprodon, vam fer una ruta del llibre de'n Santi Flaquer, que el duia en Rafa. la pista es la de Ribes a Sant joan, que passa per Bruguera, Sant martí d'Ogassa i acaba a la colonia Estevenell. La pena es que tota és aportlanada.
Arribada a l'asfalt, aprofitem per despedir-nos dels companys de ruta, de 4 concretament la resta ens acostem a Camprodon i la fem petar una estona, per finalment despedir-nos d'en KPDE team i Troyota team, ens quedem els de sempre jeje, ja els tenia avisats de possibles plans per la cerdanya, però aixo ja és una altra historia!

Mapes de l'ICC fets Servir:
RIPOLLES E
RIPOLLES O

Llocs on Dinar:
Tant a Ribes de Fresser com a Camprodon, Setcases, inclus a La Roca i Tregurà podrem dinar, hi ha restaurants, Bars inclus pizzeries. Tenim taules per fer Picnic al cami que va al Refugi del Bosc de Ribes, poc desprès de passar Ribesaltes.

La ruta es tota pista en bon estat, es pot fer en un TotCamí, un tram es encimentat i a d'altres hi ha força pedra pero no superen els 5 cm. La Collada de Meianell i tram posterior ronda els 2000 metres d'Alçada, cal parar compte a l'Hivern si hi ha neu, els barrancs son força alts.