lunes, 9 de febrero de 2009

La meva particular Transpirinenca: Primers Passos!

INTRODUCCIÓ:

Em sembla que ja va essent hora que expliqui la meva Odissea pel Pirineu. Ara que n'estic a punt de pagar les consequències (ahem).

Voltava el mes de Maig del 2008 i disposava de deu dies de vacances, que volia aprofitar per fer la Transcatalunya

El pla inicial era començar pel Matarranya, partint d'una ruta molt maca que haviem fet amb l'Angelillo i la Sonia; per endinsar-nos als Ports de Beceit. D'alli anar pujant cap a Siurana i la resta de la Transcat que tenia dibuixada sobre mapes.

Així doncs vaig sortir i començar la travessa, un dijous, a prop d'Alcañiz i vaig arribar al Caro el divendres.

Fins aqui està tot narrat en aquesta entrada: Travessa dels Ports de Beceit

________________________________________

Be, doncs la Transcat va quedar anulada, vam fer canvi de plans i vam anar a Passar el cap de Setmana a Andorra amb la Gemma. Ens vam trobar divendres a la nit, i després d'una primera nit tots tres, Enzo incluit, al Toy, el dissabte, força plujós i fred, vam comprar-nos una tenda nova, que ja tocava després de fer anar per tot europa durant vuit anys la vella, i vam anar al camping de sempre, el Xixerella.

Vam tindre un cap de setmana mogudet, amb rutes pel Fang, una mica de Neu, un femer de Vaques que va deixar el toy perfumat més d'un mes i be....

...Va Arribar el diumenge i vam deixar el Toy aparcat al Centre comercial Punt de Trobada, tot carregat amb la Nevera, Bici, Menjar, etc... i vam marxar amb el Megane cap a Casa.

Nota mental:

De vegades, sense voler, es prenen decisions que compliquen les coses de gran manera. Si hagués marxat el dilluns al matí a fer tota la transcat igual me n'hagués ensortit. Però vaig voler marxar dijous abans i no va sortir be. Em trobava Amb el toy a Andorra, jo a casa de nou, la Gemma treballant i el pitjor per mi, no podia endur-me l'Enzo el reste de dies de Vacances. Aixó em desanimà una mica.

[...]

Però era dilluns, tenia tot el dia per planificar, i...i tant que ho vaig fer!

Dimarts pujava amb la Gemma, en viatge purament laboral seu, a Lleida, amb roba neta. Allí, vaig agafar l'autobús de linia, cap a Andorra falta Gent!
Perdoni, Xofer, em pot deixar al Punt de Trobada? - Cap Problema!

Em retrobava, a les 14:00, amb el meu cotxe i...la seva pudor!

Una compra rapida de menjar per 4 dies, i cap a l'Alt Urgell que falta gent, em faltava fer un cop d'ull a uns camins que no coneixia del parc de l'Alt Urgell, aquest cop vaig etrar desde Sant Julià, i després d'un apat en un lloc increiblement preciós:

Vaig continuar cap a Civís:

I des d'Allí, vaig anar cap al coll d'Ares...

...per baixar cap al Coll de Conflent per la pista Andorrana. Però no va poder ser, al començar la vessant Oest hi havia grans clapes de neu/gel i no vaig gosar baixar, el cotxe relliscava molt. Aqui ja és tornant, vaig anar un parell de revolts més avall i estava força pitjor!

Vaig quedar-me, però, al coll de Laquell:

És un lloc molt maco e interessant, per un Costat Andorra, als peus Os de Civís, i per l'altre costat tooooot l'Alt Pirineu. Tenia ganes de veure el pic de Salòria i la cresta del Bassiets i el pic de la Bassera, tot per sobre del coll de Conflent, que no haviem pogut fer amb la Gemma el diumenge, doncs estava ple de fang i el cotxe marxava cap al precipici tota l'estona. Així que vaig treure la Bici i vaig enfilar cap al Coll del Bony Moscater. res, un quilòmetre, però a 2200 m...i sense fons...després de dinar...es fa dur!

Be, després de tirar un bon grapat de fotos, i disfrutar com un "enano" del paisatge, toca continuar. Vaig tornar enrere finalment, i vaig agafar una pistamolt maca que no havia fet mai, i que va per zona obaga i per tant era molt més humida que l'habitual:

i al final arriba, canviant de vessant, a la creu del ras de Conques:

D'aqui, com es pot veure, tenia múltiples Opcions, de les quals vaig decidir baixar cap al riu de Santa Magdalena i fer un tour per les alçades de l'Alt Pirineu, per veure les Bordes que hi ha per allí, i be...sentirme lliure i a gust, que també és una mica el que buscava! Dia entre setmana, el sol marxa...no hi ha ningú mes que algunes bestioles...

i em quedo embadalit mentre la foscor ho ocupa tot!
(Noteu la cara de felicitat de l'homo holidayhensis)

D'allí, que exactament era la Creu de Bedet, des d'on es divisa ja Llavorsí, i els cims de la Vall d'Aran i l'Aneto, vaig tornar cap a Santa Magdalena per l'altra pista, que es vessant nord i estava molt relliscosa i divertida, de nit, jeje.

Foto de rutina en aquest lloc tant bonic:

I vinga amunt cap a Sant Joan de l'Erm, ja amb ganes d'acabar la jornada i fer un bon mos!

Vaig fer la llarga pista plena de desenes i desenes de bassals, fins que aquesta ja deixa la vora del riu i enfila cap al pla de la Basseta. Una mica mes, -Aquest cop no me la foten cobrant-me per dormir al parking de les pistes - i en una explanada genial plena de pins, "planto" el toy i em preparo un bon sopar! acompanyat del xiular del vent entre els arbres i algun altre soroll mes esfereidor, jejeje.