martes, 21 de abril de 2009

El nostre primer viatge pel Marroc, Setmana Santa 2009, De Boulmane a les Dunes!

Doncs com deia, al dia seguent, després d'un bon esmorçar, i despedirnos de la bona companyia que vam tindre en aquelles poques hores a la kashba itran...

... vam anar a visitar la vall de les Roses, i intentar seguir un track per enllaçar amb les gorges del Dades.

pero no ho vam aconseguir, aixi que al final les vam veure pel cami normal, asfaltat:

Despres vam dinar en un hotel de Boulmane, amb molt bones vistes sobre la ciutat i l'Atlas. Observeu al fons l'Atles nevadíssim...

...vam enfilar direccio al Sud Est....direccio a Merzouga i l'Erg Chebbi, les dunes i la Hammada ens esperen! ultims moments abans de la posta de sol:

Després d'una petita trifulca a l'hotel, on ens esperaven el dia seguent, vam aconseguir sopar i tindre una mica de gresca i tot amb una colla d'amics marroquins!!!

l'endemà tocaba una bona ruta al voltant de l'Erg Chebbi, i després d'un bon esmprçar a base de pa, mel, mermelades, café amb llet, cereals...un dels encarregats de l'hotel ens va explicar mes o menys el que podiem veure i inclús ens va oferir fer de guia per 300dh, que són uns 30€. Incloia la visita a unes ruines i a un poblat on tocaben música tradicional. Li vam dir que no, que ja ho trobariem tot nosaltres, i al final tot i aixó ens va acompanyar amb la mobilette fins a la carretera i ens va explicar com trobar-ho tot. i gràtis!!! Jeje, ells sempre proven, i si cola millor, sinó, sobretot en aquestes latituds, al final t'acaben ajudant de franc i de molt bon grat. Algunes fotos del tomb per la zona:

Quan ja estavem a la meitat de la volta de l'Erg Chebbi, vaig reconeixer un grup de cotxes, el del company GEPESERO del forum de kdjoteros. Vaig reconeixer el grup perquè hi anava un WV Touareg, i sé que sempre van junts, així que m'hi vaig acostar i només dir "Hola, sóc el Llorenç del 4runner foro" ja m'estaven desinflant les rodes, anavem a fer el bateig de dunes d'uns quants del grup, i ens hi van convidar sense cap problema! Aqui un parell de fotos de l'experiència:

I alguna foto de l'Oasis Oubira, i desde dalt de la Gran Duna!

Be, el dia no va donar per Gaire més, tornada a corre cuita a l'hotel, ens esperaven amb els dromedaris per portar-nos a fer un passeig per les dunes, fins a dormir a la Haima. Coses a dir? El cul fet pols després de 2h sobre el catxo dromedari, i tot una sensació...peculiar de anar a dormir a les haimes a 25 metres de l'Oasis on haviem estat amb els 4x4!!! tot una mica surrealista, com tenen muntat el tingladu els amics de l'Erg Chebbi. No us enganyaré, tot el que hi ha al voltant de l'Erg chebbi està pensat per fer negoci. és clar que aixo passa a tot el món no? doncs au, si ens agrada, endavant, que continui la diversió!! Un cop a la Haima, passejadeta a la germana petita de la Gran duna, fotos de la posta de sol i xerrameca en idioma Castellano gesto parlante amb l'amic Mohamed, el nostre cameller. Un Colega que tenia per allí, en quan va veure que no teniem Whisky ni Ron, va desapareixer fent "aspavientos" i dient: Borrachar Cantar i Bailar!. Va apareixer a les 7am amb més alcohol que sang al cos!!! La nit fou freda, només la Montse va dormir a la Haima, com una reina!! els altres 3, a l'aire lliure sobre una alfombra bereber, en una suau duna. La sortida de sol va pagar per tot. La diar*** que vaig tindre no!!!

some pictures:

I d'aquí, directe a Fez! Be, directe no, vam fer nit a Midelt, i no ens vam atrevir a fer el circ de Jaffar, doncs plovia i...be, es l'unica part del viatge que no voldria recordar, de fet només deixar les dunes i l'hamada de retorn a Rissani, el meu cor es va quedar allí i el viatge va pedre molta intensitat. La sortida de l'Erg Chebbi fins a Rissani, durant uns 20km fent pistes paraleles per l'hamada fou realment molt divertit en quant a conducció, però també dur per la calor i psicologicament, doncs les pobres acompanyants no van disfrutar gens aquest tram!!

A la propera entrada, Fotos de Fez i l'ultim dia a Chauen, de regal!!!